5 latki

Czupurki są bardzo towarzyskie i entuzjastycznie nastawione do świata.

Uwielbiają wszelkie zajęcia rytmiczne i umuzykalniające na których tańczą i śpiewają. Lubią malować, lepić, wyklejać. Coraz sprawniej posługują się nożyczkami.
Są bardzo kreatywne a ich obrazki mają coraz więcej szczegółów.

Pomysłowe Czupurki z pewnością odnajdą się w „kąciku wynalazcy” – tam stworzą „coś” czym zachwycą swoich rodziców.


Czupurki są już bardzo samodzielne – potrafią się rozebrać i ubrać, zapną same guziki i rozepną suwak. Nie mają już kłopotów z wykonywaniem prostych czynności higienicznych, sprawnie posługują się łyżką i widelcem, używają też noża, choć jeszcze nie potrafią nim kroić jedzenia.

Nie radzą sobie jeszcze z emocjami i podczas jednej zabawy mogą być uśmiechnięte i szczęśliwe, by za chwilę się obrazić, po czym znów zainteresować się zabawą, znowu się pogniewać i tak w kółko. Czasami trudno za nimi nadążyć.

Koordynacja ruchowa u Czupurka jest dużo lepsza niż rok temu co nie znaczy, że nie zdarzają mu się „wypadki”.

Dzieci w tym wieku są wręcz szaleńczo ruchliwe, ale nadal niestety nie są w stanie przewidzieć konsekwencji swoich działań. Na warsztatach „wyszalnia” w bezpieczny sposób wyładują swoje emocje.

Czupurki są chłonne i ciekawe świata dlatego z niecierpliwością czekają na spotkania z podróżnikami i ich opowieści o dalekich wyprawach.
Budują już poprawnie zdania i znają ok 2 tysięcy słów. Niektóre z nich z entuzjazmem podchodzą do nauki czytania i pisania pod warunkiem jednak, że nie jest ona przymusem. Bawią się i uczą z Tropicielami (cyklem podręczników i kart pracy WSiP), którzy pomogą im łagodnie przejść do „zerówki” i obowiązków szkolnych.

W Bajach i Psotach do niczego nie zmuszamy tylko zachęcamy i stwarzamy okoliczności do tego aby dzieci same podejmowały wyzwania.
.

Rekrutacja do przedszkola rozpoczęta

Rozkład dnia w przedszkolu według nowej podstawy programowej

W nowej podstawie programowej wychowania przedszkolnego jest zapis, że pobyt dzieci w przedszkolu podzielony został na pięć części:
• co, najmniej jedna piąta pobytu dziecka w przedszkolu powinna być przeznaczona na dowolną zabawę dziecka (dzieci mogą bawić się w dowolny sposób, przy dyskretnym udziale nauczyciela),
• co najmniej jedną piątą dzieci powinny spędzać w ruchu, np. w ogrodzie, na boisku, w parku (mogą być organizowane zajęcia sportowe, gry i zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace ogrodnicze i porządkowe),
• jedna piątą można przeznaczyć na zajęcia dydaktyczne,
• pozostałe dwie piąte pobytu dziecka w przedszkolu nauczyciel może zagospodarować dowolnie (np: czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne)
Według nowej postawy programowej podstawowymi formami organizacyjnymi zajęć w przedszkolu są: zabawy dowolne dzieci oraz zabawy/ruch na świeżym powietrzu. Dzieci uczestniczą także w zajęciach dodatkowych, organizowanych na terenie przedszkola.
Ramowy rozkład dnia w przedszkolu przedstawia integrację treści wychowawczo- dydaktycznych, jakie przedszkole oferuje dzieciom.

Przydatne informacje o przedszkolu

Adres przedszkola
03-890 Warszawa ul. Bukowiecka 37

+48 662 205 622

Dane firmowe
Baje i Psoty Damian Borowski, 03-890 Warszawa ul. Bukowiecka 37
NIP: 5242397110 REGON: 382342990
konto:62 1140 2004 0000 3102 8335 7053

Telefony i media społeczościowe

Przedszkole

Nasze filmy

Nasze zdjęcia

Nasz Facebook