Nasi specjaliści

Monika Wolska-Pluta
Monika Wolska-PlutaKoordynator zespołu specjalistów / logopeda
Wizyty
poniedziałki 12:00-16:00
wtorki 12:00-17:00
środy 12:00-18:00

Zapisy: 662 205 622

Logopeda

Jestem fizykiem medycznym oraz logopedą z wykształcenia i zawodu. Od 2005 roku pracowałam z dziećmi niedosłyszących zakładając i regulując ich aparaty. Jako, że dzieci niedosłyszące miały duże kłopoty z mową i artykulacją- naturalną koleją rzeczy było dla mnie ukończenie podyplomowych studiów logopedycznymi uzupełnionych o kurs terapii ręki, żeby umieć im pomóc w szerokiej płaszczyźnie. Od 5 lat pracuję wyłącznie jako logopeda i terapeuta ręki. Równolegle pracuję w dwóch przedszkolach, w tym roku szkolnym pod moją opieką znajdowało się dwadzieścioro dzieci z wadami wymowy, kłopotami motorycznymi (ręka) oraz orzeczeniami o potrzebie kształcenia spacjalnego (typu autyzm, Zespół Aspergera, porażenie dziecięce).
Z zasady dzieci biorące udział w zajęciach logopedycznych połączonych z terapią ręki zaczynają terapię od 3 roku życia, chyba że jednostkowe dzieci  wymagają podjęcia wcześniejszych działań. To jest indywidualna ocena. Wszystkie dzieci przechodzą co najmniej raz w roku badanie przesiewowe. Chcę wychwycić wszelkie nieprawidłowość w mowie i rozpocząć terapię. Młodsze dzieci (do ok. 3,5- 4 roku życia) dwukrotnie (na ogół jest to wrzesień i styczeń). Wszyscy Państwo otrzymają ode mnie diagnozę logopedyczną w formie pisemnej. Ja zakładam dla każdego dziecka własną dokumentację w formie karty logopedycznej.
Proszę pamiętać, że prawidłowa komunikacja dziecka skutkuje jego dobrym samopoczuciem w przedszkolu i poza nim. Dziecko potrafi się porozumieć z dorosłymi, komunikować swoje potrzeby oraz porozumieć z innymi dziećmi w czasie zabawy. Rozwój mowy dziecka, różny dla różnych etapów wieku kończy się do siódmego roku życia. Dziecko idące do szkoły powinno prawidłowo artykułować wszystkie głoski. Czas żłobkowy i przedszkolny od strony językowej jest czasem na rozwój mowy, strony gramatycznej, poszerzania zasobu słownikowego. Równoważne są umiejętności i prawidłowa sprawność ręki. Wszak kiedyś Państwa dzieci pojadą do szkoły.
Zajęcia logopedyczne połączone z ćwiczeniami motorycznymi trwają 30 minut. 5 minut trwa ćwiczenie "buźki" przy lustrze, potem ćwiczenia wymowy, jezyka, rozumienia poleceń, strony gramatycznej w formie zabawy (np. gry logopedyczne, układanki), następnie ćwiczenia poprawiające sprawność ręki. Oczywiście wszystko jest formą zabawy. Moje dzieci logopedyczne bardzo lubią zajęcia z logopedii i czekają na "swój" dzień, a i mnie jest miło pracować z chętnymi do pracy, radosnymi dziećmi.
Starsze dzieci ( od 4- 4,5 roku życia) mają zeszyty. Wpisuję ćwiczenia, zadania, wklejamy to, co robiliśmy podczas zajęć. Dla starszych dzieci zeszyt jest formą przygotowania już do obowiązku szkolnego. Mają pracę domową, którą odrabiają. I nadal jest to forma zabawy, nie zapominam o tym. Na wszelkie pytania odpowiem osobiście w przedszkolu,
Sylwia Biedrzycka
Sylwia BiedrzyckaPsycholog
Dyżur w lipcu i sierpniu
poniedziałki 09:00-14:00
wtorki 09:00-16:00
(w razie potrzeby proszę o tel. w celu umówienia innej godz.)

Zapisy: 795 579 178

Psycholog

Z wykształcenia jestem psychologiem, Terapeutą Integracji Sensorycznej. Pracuję z dziećmi od ponad 15 lat , swoje doświadczenie zdobywałam w placówkach edukacyjnych, prywatnych gabinetach i klubikach dziecięcych. Praca z dziećmi daje mi wiele radości i satysfakcji oraz dostarcza nowych wyzwań i pytań. Nieustannie podnoszę swoje kwalifikacje i pogłębiam swoją wiedzę, ponieważ wiem, że tylko w ten sposób jestem w stanie efektywne pracować.
W swojej pracy stawiam na indywidualne podejście do dziecka i budowanie z nim relacji pełnej ciepła i zaufania. Bezcenna jest dla mnie współpraca z opiekunami dziecka, ponieważ wiem, że tylko działając razem, jesteśmy w stanie osiągnąć zamierzone cele.
Sylwia Biedrzycka
Sylwia BiedrzyckaTerapia Integracji Sensorycznej (SI)

Terapia Integracji Sensorycznej (SI)

Z wykształcenia jestem psychologiem, Terapeutą Integracji Sensorycznej. Od przeszło 15 lat zdobywam doświadczenie pracując z dziećmi w placówkach edukacyjnych, prywatnych gabinetach i klubikach dziecięcych. Praca z dziećmi daje mi wiele radości i satysfakcji oraz dostarcza nowych wyzwań i pytań. Nieustannie podnoszę swoje kwalifikacje i pogłębiam swoją wiedzę, ponieważ wiem, że tylko w ten sposób jestem w stanie efektywne pracować. W pracy Terapeuty Integracji Sensorycznej stawiam na indywidualne podejście do dziecka i budowanie z nim relacji pełnej ciepła i zaufania. Bezcenna jest dla mnie współpraca z opiekunami dziecka, ponieważ wiem, że tylko działając razem, jesteśmy w stanie osiągnąć zamierzone cele.
Czym jest integracja sensoryczna (SI)
Integracja Sensoryczna to proces polegający na połączeniu i przetwarzaniu informacji pochodzących z różnych zmysłów (wzroku, słuchu, dotyku, smaku, węchu, przedsionka) przez mózg. Ma to na celu umożliwienie prawidłowego funkcjonowania i reagowania na otaczający nas świat. Inaczej mówiąc Integracja Sensoryczna to sposób, w jaki nasz mózg radzi sobie z różnymi bodźcami, które otrzymuje z różnych zmysłów.

Jak mogą objawiać się zaburzenia Integracji Sensorycznej?
Zaburzenia Integracji Sensorycznej mogą objawiać się na różne sposoby w wieku przedszkolnym. Niektóre z typowych objawów mogą obejmować:
• Trudności z koordynacją ruchów (np. trudności z chodzeniem po schodach lub zabawą z piłką)
• Problemy z koncentracją uwagi
• Trudności z regulacją nastroju (np. częste złości, płacze lub lęk)
• Nietypowe reakcje na dotyk, dźwięk lub inne bodźce sensoryczne (np. unikanie dotyku, wrażliwość na hałas)
• Trudności z przyswajaniem nowych umiejętności motorycznych
• Ma chorobę lokomocyjną
• Ma opóźniony rozwój mowy

Czym jest i co daje Terapia SI (Sensory Integration)
Terapia sensoryczna to zabawa ukierunkowana na uczeniu dziecka odpowiedniego reagowania na bodźce zewnętrzne i wrażenia zmysłowe. Dziecko w ten sposób uczy się jak porządkować i organizować różnorodne bodźce , które docierające do niego za pośrednictwem różnych zmysłów. W czasie trwania terapii dziecko uczy się prawidłowo odbierać otaczający je świat zewnętrzny.

Szanowni Rodzice,
jeżeli macie jakiekolwiek pytania serdecznie zapraszam do kontaktu
Anna Edyta Węgrzynowicz
Anna Edyta WęgrzynowiczCertyfikowana Muzykoterapeuta i Praktyk Soul Body Fusion

Certyfikowana Muzykoterapeuta i Praktyk Soul Body Fusion

Co Nam daje terapia dżwiękiem?

-poprawia odporność
-wycisza umysł
-wprowadza w głeboki relaks
-podnosi świadomość
-synchronizuje półkule mózgowe
-poprawia koncentracje i pamięć
-wspomaga pracę wszystkich narządów
-redukuje stres
-wspomagająco przy nerwicach, ADHD, depresji, autyzmie i zaburzeniach snu
Kinga Bojanko
Kinga BojankoInstruktor Yogi

Instruktor Yogi

Instruktor Yogi dla dzieci to osoba ,dla której praca z najmłodszymi jest ogromną pasją oraz spełnieniem zawodowym.
Yoga dla dzieci stymuluje odporność za sprawą właściwego oddychania, poprawia elastyczność ciała oraz rozwój emocjonalny poprzez opowiadanie historię ruchem ciała. Dzięki ćwiczeniom„ Yoga dla dzieci„ kształtujemy wyobrażnię i koncentrację.

Przydatne informacje o przedszkolu

Adres przedszkola
03-890 Warszawa ul. Bukowiecka 37

+48 662 205 622

Dane firmowe
Baje i Psoty Damian Borowski, 03-890 Warszawa ul. Bukowiecka 37
NIP: 5242397110 REGON: 382342990
konto:62 1140 2004 0000 3102 8335 7053

Telefony i media społeczościowe

Przedszkole

Nasze filmy

Nasze zdjęcia

Nasz Facebook