Śmieszki śmieją się i płaczą na zmianę. Chcą wszystko robić same i są niezwykle dumne ze swoich możliwości.
Potrafią szybko biegać, wspinać się, ich ruchy są coraz bardziej skoordynowane.
Trampolina „chodnikowa” jest Ich ulubionym miejscem na placu zabaw.
Lubią układać puzzle, kompozycje z mozaiki geometrycznej
Odtwarzają wzory, ale też układają własne kompozycje.
Mają już duży zasób wiedzy, który chcą przekazać. Są więc bardzo rozmowne i aktywne w czasie zajęć.
Zadają mnóstwo pytań w czasie zabawy i w innych codziennych okolicznościach.
Czasami to trudny do opanowania żywioł.
Coraz wierniej zapamiętują teksty piosenek i wierszy.
Potrafią słuchać coraz dłuższych bajek i opowiadań.
Śmieszki nie chodzą spać na zawołanie, ale gdy są zmęczone mogą i lubią wyciszyć się i odpocząć w sali chillout. Czeka tam na nie relaksacyjna muzyka i pani czytająca piękne bajki.
Uczą się i bawią z Tropicielami
Cyklem podręczników przeznaczonych dla czterolatków. Z kartami pracy rozwijają umiejętność logicznego myślenia, kształcą motorykę, słuch fonematyczny, spostrzegawczość.
Śmieszki uwielbiają malować, lepić, wycinać i dlatego z wielką radością czekają na warsztaty ceramiczne na których powstają przepiękne miseczki, kubeczki czy inne niespodzianki dla rodziców.
Lubią zajęcia matematyczne na których min. poznają figury geometryczne, przeliczają w coraz szerszym zakresie, czy uczą się klasyfikować przedmioty.
W Bajach i Psotach poświęcamy dziecku czas:
Czytamy, tłumaczymy, zachęcamy do poznania tego co nieznane, robimy wszystko, aby nasycić jego ciekawość świata, ale przede wszystkim wspieramy.
Wspieramy, ale nie wyręczamy.
Rekrutacja do żłobka rozpoczęta
Rozkład dnia w przedszkolu według nowej podstawy programowej
W nowej podstawie programowej wychowania przedszkolnego jest zapis, że pobyt dzieci w przedszkolu podzielony został na pięć części:
• co, najmniej jedna piąta pobytu dziecka w przedszkolu powinna być przeznaczona na dowolną zabawę dziecka (dzieci mogą bawić się w dowolny sposób, przy dyskretnym udziale nauczyciela),
• co najmniej jedną piątą dzieci powinny spędzać w ruchu, np. w ogrodzie, na boisku, w parku (mogą być organizowane zajęcia sportowe, gry i zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace ogrodnicze i porządkowe),
• jedna piątą można przeznaczyć na zajęcia dydaktyczne,
• pozostałe dwie piąte pobytu dziecka w przedszkolu nauczyciel może zagospodarować dowolnie (np: czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne)
Według nowej postawy programowej podstawowymi formami organizacyjnymi zajęć w przedszkolu są: zabawy dowolne dzieci oraz zabawy/ruch na świeżym powietrzu. Dzieci uczestniczą także w zajęciach dodatkowych, organizowanych na terenie przedszkola.
Ramowy rozkład dnia w przedszkolu przedstawia integrację treści wychowawczo- dydaktycznych, jakie przedszkole oferuje dzieciom.